Συνολικές προβολές σελίδας

19 Ιουν 2014

"Gallery M" στο Βουργαρέλι Καλοκαίρι 2014 - Συνέντευξη με το Φωτογράφο Νίκο Μανούση


Είμαστε στα Τζουμέρκα εν έτη 2014 και περνώντας από το Βουργαρέλι το κέντρο του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων, ο χρόνος φαίνεται να κυλά αργά, ίσως πιό αργα απο ότι σε άλλα μέρη. Μπαίνοντας στο χωριό αριστερά ένας παλιός πέτρινος ξενώνας κάποια παλιά πέτρινα μαγαζιά που τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει ελάχιστους ιδιοκτήτες. Προχωρώντας βρίσκεις το Δημαρχείο Κεντρικών Τζουμέρκων Τζουμέρκων στα δεξιά ένα απόκτημα-στολίδι της περιοχής μετά τον Καλλικράτη. Ακριβώς απέναντι από το δημαρχείο στην "Gallery M" φέτος το καλοκαίρι φιλοξενείται η έκθεση φωτογραφίας του Νίκου Μανούση "Με το βλέμμα της καθημερινότητας" ο οποίος ασχολείται ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η έκθεση αυτή υποστηρίζεται από τον Δήμο Κεντρικών Τζουμέρκων και την Ιστορική και Λαογραφική Εταιρεία Τζουμέρκων (ΙΛΕΤ).


Πήγαμε να τον συναντήσουμε πιό πολύ από ενδιαφέρον για το πως ένα τέτοιο μάλλον πρωτοποριακό εγχείρημα λαμβάνει χώρα σε ένα ξεχασμένο μέρος όπως τα Τζουμέρκα. Μας περιμένει χαμογελαστός ακουμπισμένος χαλαρά στο κατώφλι της αίθουσας που φιλοξενεί την έκθεση και μας υποδέχεται με ένα πολύ εγκάρδιο χαμόγελο στα χείλη! Παραγγέλνει ελληνικό καφέ από το παραδοσιακό καφενείο απέναντι και καθόμαστε στο μοναδικό μικρό στρογγυλό κόκκινο τραπεζάκι που βρίσκεται στην "Gallery M" όπως την ονομάζει. Ο χώρος μέσα είναι λιτός κι απέριττος, στο λευκό φόντο μόνο κάποια περίτεχνα καλαπόδια - στολίδια διακοσμούν το χώρο με έντονα χρώματα και ζωηρή φαντασία φτιαγμένα, έργο της καλής του φίλης Ειρήνης Τυρολόγου και της κόρης της Ράνιας η οποία έχει την ίδια καλλιτεχνική φλέβα με την μαμάς της! Κοιτάζοντας γύρω τις φωτογραφίες μπορεί να δει κανείς ότι τα θέματα αντικατοπτρίζουν την καθημερινότητα, εστιασμένα σε μικρές λεπτομέρειες τις οποίες πολλές φορές το μάτι δεν ξεχωρίζει. Η φωτογραφία είναι μία τέχνη με την οποία δείχνεις στους άλλους τον εσωτερικό σου κόσμο δηλαδή το πως εσύ ο ίδιος βλέπεις τα πράγματα με τη δική σου ματιά, στ' αλήθεια ποιός είναι ο Μανούσης και τι θέλει να δείξει μέσα απο το έργο του?

"Δύσκολη ερώτηση, ποιός είναι ο Μανούσης; ειλικρινά δεν γνωρίζω την απάντηση όσο κι αν σου φάινεται περίεργο! Φωτογραφίζω, μου αρέσει απλά να φωτογραφίζω. Μέσα απο τη φωτογραφία νιώθω ότι η ζωή μου δεν περιορίζεται, είναι μία μοναδική διαδρομή που με καλεί να χαθώ στο δικό μου κόσμο. Σε ένα περίπατο, ο,τι με ερεθίζει στο μάτι, στη σκέψη, στα συναισθήματα μου το μοιράζομαι με το κλικ της μηχανής μου, κλικ, το οποίο όταν ακούω, σε συνδυασμό με αυτό που βλέπω, με αναστατώνει, με συναρπάζει. Δεν είμαι ο φωτογράφος ο οποίος θα καθίσει με τις ώρες με φακούς, μηχανές και εξαρτήματα, σε κάποιο σημείο να το φωτογραφίσω. Δεν ξέρω αν είμαι καν φωτογράφος, αυτό που μου αρέσει να κάνω όμως με τη μηχανή μου είναι να αναζητώ την εικόνα που μου παίζει κρυφτούλι κι εγώ πρέπει να την ανακαλύψω, χαμένος μέσα στο χώρο και στο χρόνο. Μετά να βλέπω την εικόνα τυπωμένη, απείραχτη, όπως την αντίκρισα εξ' αρχής, ανατριχιάζοντας και χαϊδεύοντας την, σαν να είναι κάτι εύθραυστο και ξεχωριστό. Αυτό τον κόσμο θέλω να μοιραστώ μαζί σας φίλοι μου κι αυτός είναι ο λόγος που κάνω την έκθεση εκθέτοντας τον εαυτό μου μέσα απο τις φωτογραφίες μου. Μέσα απο τη φωτογραφία γνώρισα αγνούς ανθρώπους, έκανα φίλους και γενικότερα μέσα απο την τέχνη γνώρισα την αγάπη, την ευγένεια, τον έρωτα, την ΖΩΗ!"

Απ' οτι γνωρίζω δεν είστε απο τα Τζουμέρκα, γεννηθήκατε στην Άρτα και δουλέψατε για πάρα πολλά χρόνια στην Αθήνα. Μετά την σύνταξη αποφασίσατε να περάσετε το υπόλοιπο της ζωής σας στο Βουργαρέλι, φτιάχνοντας μάλιστα και το σπίτι σας στο χωριό. Αλήθεια τι ήταν αυτό που σας έκανε να πάρετε αυτή την απόφαση και να αφήσετε την πόλη?

"Πολλά πράγματα, όπως η αγάπη μου για τη φύση, λατρεύω τις βόλτες στα βουνά, τα ρυάκια και τα δάση των Τζουμέρκων, ηρεμώ, βρίσκω τον εαυτό μου. Γι' αυτό το λόγο άλλωστε έχτισα και την κατοικία μου μέσα στο δάσος για να ακούω το κελάρυσμα του νερού, το κελάηδημα των πουλιών, το θρόισμα των φύλλων, είναι μοναδική εμπειρία! Επιπλέον με έφεραν και οι συγκυρίες κάποιοι φίλοι μου είναι απο το Βουργαρέλι κι έτσι μαγεύτηκα από την ομορφιά του όταν το πρωτοαντίκρισα, έρωτας με την πρώτη ματιά που λένε! Όχι μόνο το Βουργαρέλι γενικά τα Τζουμέρκα!".

Τελειώνοντας ο καφές τελείωσε και η συζήτηση μας, ο Μανούσης φιλικότατος και ευγενέστατος μας ξεπροβόδισε και μας αποχαιρέτησε κι έτσι πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Όποιος λοιπόν βρεθεί στα Κεντρικά Τζουμέρκα το καλοκαίρι 20/07-20/08 να μην ξεχάσει να περάσει απο την "Gallery M" απέναντι απο το Δημαρχείο όπου θα κάνει ένα μικρό ταξίδι στον κόσμο του Νίκου, πραγματικά αξίζει μία επίσκεψη!

Έλια Στασινού






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα σας πρέπει να είναι γραμμένα στην Ελληνική (όχι Greeklish) και όχι ΚΕΦΑΛΑΙΑ να μην περιέχουν βρισιές και λέξεις ή φράσεις που μπορεί να προσβάλουν άλλα άτομα.Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο και στην κριτική που γίνεται ΕΠΩΝΥΜΩΣ.